Dlaczego nie lubimy reklam?

Właściciele firm co rusz rozważają, które z narzędzi promocyjnych wybrać, aby zwiększyć grono klientów, aby powiększyć zyski przedsiębiorstwa. Reklama dzisiejszych czasów nie opiera się wyłącznie mediach typu: prasa, lub telewizja. Poczynania promocyjne są obecnie nadzwyczaj wieloczęściowym mechanizmem i korzysta z wielu technik. Niesłychanie popularna staje się reklama w Internecie, a przede wszystkim cieszący się uznaniem tzw. social media marketing. Warto nadmienić, że nie jest to dokuczliwa forma reklamy, jaką klienci omijają szerokim łukiem.
Social media to czynności wykonywane na portalach nazywanych jako web 2.0 w Internecie. Najpopularniejszymi i co za tym idzie będącymi w zainteresowaniu fachowców od reklamy serwisami społecznościowymi w naszym kraju są: epuls, Demotywatory, Google+, Digart. Jest to narzędzie dopiero zaczynające się rozwijać. W Polsce mało, bo 5 % podmiotów przekonało się do social media. Bezsprzeczny jednak jest oczywiście fakt, że social media należy do narzędzi bardzo przyszłościowych, ponieważ Internet staje się potęgą, a liczba internautów cały czas rośnie. Masa firm decyduje się na Facebooka, prowadzenie tam fanpage’a i systematyczne zdobywanie fanów. Kolejnym sposobem na promocję jest tzw. custom publishing. Są to narzędzia reklamy, które w fenomenalny sposób budują świadomość marki. Klienci bardziej łaskawie odnoszą się do takiej reklamy, ponieważ nie narzuca się ona klientowi, pozwala na samodzielny wybór np. w sprawie polubienia fanpage firmy. To w gestii klientów jest decyzja, czy chcą otrzymywać informacje dotyczące firmy. W związku z tym ten rodzaj promocji jest niebywale skuteczny.

Reklamy